• Anasayfa
  • Makale
  • Stil Life - Ürün Fotoğrafında Uzman Reklam Fotoğrafçısı Fethi İzan
''Bir Ürünü Satmak İçin İyi Fotoğraf Şart!''
Makale

Stil Life - Ürün Fotoğrafında Uzman Reklam Fotoğrafçısı Fethi İzan

Uzun yıllardır, özellikle de pandeminin etkisiyle son iki yıldır katlanarak devam eden, hatta çılgınlık boyutuna ulaşan e-ticaret sektörünün bugün geldiği nokta; satışı yapılan ürünlerin detaylı ve gerçekçi bir şekilde fotoğraflanmasının, imajın, stilin, insanın satın alma sürecinde ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Reklamın TV, billboard, gazetelerde popüler olduğu e-ticaret öncesi dönemden beri bildiğimiz bir şey var: Algılarımızla yönetiliyoruz, algı ağımıza ne takılıyorsa onu izliyoruz ve onunla iletişime geçiyoruz. 90'lardan bu yana bildiğimiz - bilmediğimiz sayısız reklam ve projesine imza atan Fethi İzan, stüdyo ve reklam fotoğrafçılığı konusunda merak ettiklerimizi yanıtladı.

Röportaj: Nihan ÖZGEN & Adem MELEKE

Röportaj Fotoğrafı: Sahra SEÇUK

Fotoğraflar: Fethi İZAN

İyi bir reklam – ürün fotoğrafı nasıl ortaya çıkıyor?

Pandemi bize şunu gösterdi ki bir ürünü satmak için iyi fotoğraf şart. İyi fotoğraf olması için de iyi fotoğrafçı ve iyi malzeme gerekiyor. Çekeceğiniz ürünlerin özelliklerini de iyi bilmeniz lazım. Bu da tecrübe ile oluyor. Her bir ürün için farklı setup’lar kurmanız lazım. Araba fotoğrafı çekeceğiniz zaman arabanın çizgilerini nasıl ortaya çıkartacağınızı, nasıl bir ışık kurgulamanız gerektiğini bilmeniz önem arz ediyor.

Ürünler sizi nasıl buluyor?

Doğrudan müşteri de kapımızı çalabiliyor, ajans aracılığı ile de gelebiliyorlar. Ajanstan gelen işlerde daha süzülmüş bilgi ile başlamış oluyoruz. Ajans yoksa ve müşteri bilinçli değilse iş biraz zorlaşabiliyor. Size biraz daha yük biniyor.

 

Röportajın devamını okumak için GEZGİNFOTO 49.SAYI | Shopier , GezginFoto Mayıs - Haziran 2022 edergi (dmags.net) adreslerini ziyaret edip yeni sayımıza ulaşabilirsiniz. 

 

 

 

Etiketler: fotoğraf, ileri fotoğrafçılık

Yazdır e-Posta